Sabtu, 11 Juni 2011

de aard en positie van het monotheïsme

Gods Woord:
"Ik djinn en mens geschapen, is niets anders dan om Mij te aanbidden." (Adh-Dzariat: 56)
.
Aanbidding is dienstbaarheid aan Allah door het gehoorzamen van Zijn geboden en zich onthouden van al Zijn verboden, zoals is overgebracht door de profeet. En dit is de essentie van de islam, want islam betekent overgave aan God is uitsluitend begeleid door absolute gehoorzaamheid aan Hem met een laag gevoel van eigenwaarde en liefde.

Aanbidding betekent ook dat alle woorden en daden, zowel externe als de interne, bemind en door God gezegend. En een goed doel door God aanvaard als een aanbidding als met oprechte bedoelingen, gewoon omdat God en volg de aanwijzingen van alaihi de Profeet 'sallem.

"En voorwaar, Wij zonden boodschappers voor elk volk (verkondigen): Aanbidt Allah was (alleen) en vertrekken van het kwade." (An-Nahl: 36)

Het kwaad is al de heerlijkheid van God-met-andere dan aanbeden, gehoorzaamd, of nageleefd, of het nu een steen verheven, menselijke, noch duivel. Het vermijden van kwaad is om te ontkennen, het haat, willen niet te aanbidden en hem in enige vorm of op enige wijze te aanbidden.

"En uw Heer heeft bevolen dat gij niet aanbeden te worden behalve Hem en
gij goed doet aan de moeder van je vader met de besten. Als een van hen of beide te bereiken oude leeftijd in uw zorg, kies dan niet ooit gezegd te zeggen "ah" (of vulgariteit) en niet snap hen, en zeg tot hen een nobel woord. En nederig jezelf om ze zowel met grote genegenheid, en zeggen: "O mijn Heer, hou van ze alleen als ze beiden hebben mij geleerd als een kind" (Al-Isra ': 23-24).

"Aanbidding is jullie allemaal aan Allah (alleen) en niet op alle shirk tot Hem." (An-Nisaa ': 36)

Shirk is iets anders dan God-God-gelijk te behandelen als in de zaak die is een voorrecht voor hem.

"Zeg (Mohammed): Laat ik om te lezen wat verboden is door uw Heer, dat wil zeggen: niet doen shirk helemaal aan Hem, wees goed voor beide ouders, en niet uw kinderen te doden uit vrees voor armoede Wij geven u levensonderhoud. en om hen, en niet de gruwelijke daden aanpak, zowel zichtbare en verborgen, en niet doden de ziel die Allah verboden, behalve met iets (oorzaak) is gelijk. Dus God u geboden, opdat gij moogt begrijpen (it) . En doe de wees eigendom, niet benaderen, behalve in een meer bruikbare, totdat hij bereikte zijn volwassenheid, en de volle maat en het gewicht met rechtvaardigheid. Wij doen de lasten op te leggen dat iemand maar volgens zijn capaciteit. En als je zegt, laat je eerlijk zijn, al is hij een relatieve (MU), en voldoen aan de belofte dat het bevel van God tot u, dat gij dezelve moogt gedenken en (ik lees):.. Het is mijn straat, is in een rechte, dus volg het, en niet het pad volgen- weg (de andere), omdat de straten die u verstrooien van Zijn pad. Dat is bevolen door God aan u voor u kunnen worden vroom. " (Al An'aam: 151-153).

Ibn Mas'oed radi 'anhoe zei:
"Wie wil testament Profeet 'alayhi wa sallam, die zijn opgenomen boven de ring die van hem zien, zodat het lezen van het woord van Allah, de Verhevene :...( Surah Al-An'aam 151-153, zoals hierboven vermeld) .

Mu'adh bin Jabal, radi 'anhu, zei:
. "Ik heb nog nooit zat achter alaihi de Profeet 'sallem op de top van een ezel En hij zeide tot mij: O Mu'adh, weet je of het recht van Allah die vervuld moeten worden door Zijn knechten, en welke rechten de dienaren van God, die moet worden voldaan ik? antwoordde: Allah en Zijn Boodschapper weten het beste Hij zei ook:. Het recht van Allah die vervuld moeten worden door Zijn dienstknechten, is dat zij aanbidden alleen Hem en niet shirk helemaal aan Hem, terwijl de rechten van de dienaren van God waaraan moet worden voldaan is dat God zal geen mensen die helemaal niet onttrekken om hem te straffen vroeg ik:.? O boodschapper van Allah, ik zou geen goed nieuws brengen aan mensen die hij antwoordde: Leveren jullie dit nieuws aan hen, zodat ze later zullen worden uitgerust zelf. " (Bukhari en Muslim in hun sahih)

Overgenomen uit het boek: "Boek van het monotheïsme" door Shaykh Muhammad ibn Abdul Wahhab.
Uitgever: Gemeenschappelijk Bureau van Da'wah en Islamitische Begeleiding, Riyadh in 1418 H.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar